23.04.2008

PageRank (PR) Nedir?

Pagerank, kısa ve öz bir ifade ile Google’ın sitelere verdiği nottur diyebiliriz. Henüz yolun başındaki sitenin yeni açıldığında PR değeri 0′dır. En üst rakam ise 10. Örneğin www.microsoft.com/ sitesinin şu anki PR değeri 10. Google’de üst sıralarda çıkmak için sadece PR değeri tek başına etken değildir. Sitenizin arama motorları için çok iyi optimize edilmesi ve aldığınız backlinkler de etkendir.

Backlink aldığınız linklerin yüksek PR sahibi olması sizin PR nizin yükselmesi için önemli bir etkendir. Size başka sitelerin link vermesi (karşılıksız linkler daha önemlidir) google açısından önemli bir site olduğunuz şeklinde algılanır. Sitenizin sıklıkla güncelleniyor ve özgün bir içeriğe sahip olması da PR değeri açısından önemlidir.

BackLink: Sitenizi desteklemek amacıyla ya da başka nedenlerle sitenize başka sitelerden verilmiş link demektir.

Kopya bir içerikle oluşturulan, güncellemesi aksatılan, kaliteli (PR’ı yüksek) istelerden backlink almayan siteler belli bir PR’nin üstüne çıkamazlar. Eğer PR=7 değerine ulaşmış bir siteniz varsa reklam gelirleri karşılığı olarak iyi sayılabilecek düzeyde kazanabilirsiniz.

PageRank Sistemi (PR) Google tarafından kullanılan, aynı zamanda tescilli markası da olan, sistemdir. Her ne kadar değişik kaynaklarda PR değerinin hesaplanması ile ilgili çeşitli formüller verilse de bu konuda google kesin bir gizlilik içinde PR notu vermeye devam ediyor. Webmaster olarak size düşen görev ise sitenizi özgün içerikle oluşturmak, kaliteli backlink almak ve sık sık güncellemektir.

PR değeri her sayfa için değişiklik gösterebilir. PageRank değeriniz yükseldiğinde değerini her zaman koruyacak anlamı taşımaz. Eğer sitenizi özgün bir içerikle güncellemiyorsanız google size verdiği notu düşürebilir.